Blogin tulevaisuus

Olen nyt ollut hetken aikaa poissa, ja tässä postauksssa tulen avaamaan sitä, sekä kertomaan vähän blogin tulevaisuudesta.

Olen pitänyt taukoa motivaation puutteen takia. En ole enää kiinnostunut tekemään samanlaisia postauksia kuin ennen, joten tavallaan vanha motivaatio ei ole palannutkaan, vaan aion aloittaa puhtaalta pöydältä tekemään sisältöä, joka minua itseäni kiinnostaa ja motivoi.

Ennen tein pääasiassa kuvapostauksia, kerroin omasta elämästäni ja kirjoitin kirja-arvosteluita. Nyt kun katson vanhoja tekstejäni, huomaan ongelmani olleen se, että yritän liikaa mukailla lukijoideni mieltymyksiä ja toiveita. Ja kun näitä lukijoita ei paljoa ollut, ja vielä vähemmän sellaisia, jotka olivat kiinnostuneet kertomaan toivomuksiaan, motivaationi ja ideanikin pikkuhiljaa hiipuivat.

Lähiaikoina olen miettinyt, minkälaisten asioiden kirjoittaminen kehittää ja miellyttää minua. Tätä selkeyttääkseni jaankin seuraavaksi nämä asiat karkeasti kolmeen eri ryhmään:

1. Arvostelut

Aion todennäköisesti alkaa tehdä arvosteluja kirjojen lisäksi myös muunmuassa elokuvista, peleistä ja musiikista. 

2. Aihekirjoitukset omiin mielipiteisiin ja kokemuksiin pohjautuen

Tällaisia postauksia olen tehnyt muutamia, mutta aiheet tulevat olemaan sellaisia, jotka koskettavat ainakin jollain tapaa jokaista mutta saattavat silti olla henkilökohtaisia.

3. Omaan elämääni liittyvät postaukset

Kevyempiä aiheita, päivittelen mm. kuulimisia ja saatan kertoa harrastuksistani jne. Näitä ehkä vähän vähemmän tulossa kuin noita muita.


Kirjoitan näitä juttuja nykyään ensisijaisesti itseäni, en mahdollisia lukijoitani varten. Haluan tällä tavoin kehittyä kirjoittajana sekä ilmaisemaan tunteitani ja kertomaan itsestäni. Toki pyrin aina kirjoittamaan siten, että mahdollinen lukija - muu kuin minä - ymmärtäää, mitä haluan sanoa. Ja toki jos joku saa iloa lukemalla näitä niin se on mukavaa, vaikka se ei enää tavoitteeni olekaan.

Valokuvausta en ole tämän vuoden puolella kovin aktiivisesti harrastanut, ja uskonkin pelkkiä kuvia sisältävien postausten jäävän nyt pois tai ainakin vähemmälle. Tulen kuitenkin kuvittamaan tekstejäni itse ottamillani luontokuvilla, jotta pidempienkin kirjoitusten välissä olisi aina vähän väriä.

Aktiivisuudesta sanon sen verran, että en tule ottamaan siitä paineita. Olen huomannut, että minulle parhaat harrastukset ovat usein sellaisia, joita saa tehdä niin usein ja niin paljon kun haluaa. Joskus innostun jostain asiasta hetkellisesti paljon, ja haluan keskittyä lähes pelkästään siihen, mutta se on ainakin tähän asti johtanut motivaation nopeaan hiipuumiseen.

Tulen myös varmaankin tekemään jonkinlaisen joulukalenterin. Olen tehnyt sellaisen jo kahtena vuonna, mutta tämän jouluisesta tulee jonkin verran erilainen kuin edellisistä. Mutta siitä sitten lähempänä lisää.

Minulla on myös ollut kysely, jossa voitte jättää palautetta blogiini liittyen. Muokkasin sen ajan tasalle ja niin, että kysymyksiin vastatessa ei tule sanelleeksi liikaa, millaista sisältöni tulisi olla. Pääset kyselyyn tästä.

Kommentit

  1. "Aion aloittaa puhtaalta pöydältä tekemään sisältöä, joka minua itseäni kiinnostaa ja motivoi."
    ^Hyvä, just näin sen pitäisikin mennä, ett tekee postauksia omien mieltymysten mukaan! Tuo motivaatio on kyllä siitä ketku että välillä joutuu patistelemaan itseään alkuun, mutta kun kerran suunnittelet joulukalenteria niin siitä saa varmaankin sopivaa postausrutiinia kun homma lähtee käyntiin (tai näin yritän ainakin itselleni uskotella oman blogmasin kanssa säätäessäni. .-D) Tsemppiä blogin elvyttämiseen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos komentistasi! Olen iloinen että olen saanut motivaation juuri siihen, mitä itse tykkään tehdä!

      Poista

Lähetä kommentti

Suosituimmat postaukset

Bullet Journal - mikä se on?

Joulukalenteri luukku 20: Schleich- kuvia

Marsujen kuulumiset

Ensimmäinen postaukseni