Espanjassa #1 - Matka, hotelli ja huvipuistot

Moikka!

Kirjoitan tätä nyt Espanjassa mutta kun luette tätä niin olen jo kotona. Olemme siis nyt täällä Espanjassa viikon ja kuusi päivää joten postauksia täältä tulee useampia. Tässä ensimmäisessä kerron lentomatkasta, hotellistamme jossa yövyimme kaksi yötä ja olimme molempina päivinä huvipuistossa (tai oikeastaan toisena olimme vesipuistossa).

Päivä 1

Lentokentälle ajettiin ihan omalla autolla ja siellä tehtiin kaikki perus turvatarkastukset sun muut. Sitten käytiin ostamassa kaks Skitlesspussia ja Turkinpippureita. Kun mentiin lentokoneeseen mua jännitti aika kovasti koska olin lentänyt viimeksi varmaan neljävuotiaana. Ja en yleensä ole oksentanut koneessa mutta yhden lennon loppupuolella mä oksensin. Tietysti, en oksennuspussiin vaan äidin farkuille ja omalle paidalle :'D. Niin sen takia mua jännitti oksentaisinko taas. Sitten kun kone lähti kiihdyttämään kiitoradalla, korvat meni lukkoon vaikka jauhoinkin kauheesti purkkaa... mutta lento meni ihan hyvin, luin kirjaa ja söin Skittlessejä suurimman osan ajasta ja loppumatkasta vaihdoin mun veljen kanssa paikkaa niin pääsin ikkunapaikalle. Sillon oltiin jo Espanjan puolella joten koska täällä on niin hyvää säätä eikä pilviä paljon siis ollut, niin näin maan aika hyvin. Loppumatkasta kuitenkin kone vähän heilui turbulenssin takia, kerran tuli aika isokin pomppu ja kaikki pikkulapset kiljui ja mäkin vähän pelästyin kun olin vaan katsellu maisemia ihan kaikessa rauhassa. Sitten kone laskeutui Alicanteen ja ajettiin vuokra-autolla sieltä lähes heti Benidormiin, jossa olisi hotellimme.

Hotellissamme oli siis kaksi puolta, viiden tähden ja neljän tähden puolet. Koska olimme siellä vain kaksi yötä ja päivisin muualla olimme neljän tähden puolella. Molemmilla oli kuitenkin omat allasalueet ja jätti-isot terassit (jossa siis sai olla kaikki mutta oli jokaisella huoneellakin pieni oma parveke) ja aulat. Meitä ei kuitenkaan häädetty viiden tähden puolelta vaikka uimme "heidän" altaassa ja oleskelimme terassilla. Neljän tähden aula vaikutti aluksi viiden tähden aulalta, mutta kun kävin viiden tähden aulassa huomasin miksi se neljän tähden aula oli nimensä veroinen. Hotellin takana oli huvipuisto ja pienempi vesihuvipuisto, mutta me menimme isompaan vesihuvipuistoon joka oli kauempana. Hotellin etupuoli oli kohti muuta kaupunkia, joka oli aika pieni mutta siellä oli todella paljon kerrostaloja. Kun tulimme, luulimme aluksi että yksi niistä oli todella pitkä ja melko ohut. Huomasimme kuitenkin hotellihuoneemme parvekkeelta, että tämä olikin kaksi pitkää "tikkua" jotka yhdistyivät ihan ylhäältä.

Tässä vähän kuvia kaupungista omalta terassilta
otettuna.

Hotellihuoneemme oli aika hieno ja siisti, ja siellä oli kaksi sänkyä, toinen kunnollinen ja toinen sohvasta. Aioimme käydä aloilleen asettumisen jälkeen uimassa mutta kun tulimme altaalle, siellä luki että altaat menevät kiinni kahdeksalta ja kello tuli jo kymmenen. Olimme kuitenkin siellä hetken, emme uineet mutta kiertelimme ja kävimme vielä terassilla. Hetken päästä kuulin joitain tosi kovia pamahduksia ja huomasimme että lähellä rantaa alkoi syystä tai toisesta ilotulitus. Se oli tosi pitkä ja hieno, ja sen päätyttyä menimme huoneeseen nukkumaan.

Päivä 2

Heräsimme 8.30 jotta ehtisimme tehdä aamutoimet ennen huvipuistoon lähtöä. Kun olimme pukeutuneet, lähdimme alas aamupalalle. Siellä oli tarjolla kaikkea mahdollista hyytelöstä makkaraan asti. Tarjolla oli esimerkiksi pieniä kakunpaloja, pekonia ja munakasta, ihan perus leipää jota sai paahtaa, kroisantteja, donitseja ja zurroja, tosi hyvän makuisia "rinkuloita" joita dipataan sulaan suklaaseen. Söimme kaikki mahamme täyteen, ja sen jälkeen kävimme vielä huoneessamme pesemässä hampaat ja lähdimme huvipuistoon.

Kun tulimme huvipuistoon näin ensimmäisenä hienosti maalatun kärryn, jota kuljetti mies joka laittoi välillä vettä tulemaan kärryn joka puolelta niin että kaikki ohikulkijat kastuivat. Katolla oli nainen joka huuteli jotain espanjaksi ja ruiskutti letkulla sekä musiikki soi kovalla xD. Ensimmäinen laite jossa kävimme taisi olla sellainen samanlainen kuin Särkänniemen X, mutta tiesimme jo että se ei mene kokonaan ympäri kertaakaan. Se kuitenkin tuntui jopa hurjemmalta ja hauskemmalta kuin X, vaikkei mennytkään ympäri. Kävimme myös ketjukarusellissa ja pienessä puuvuoristoradassa ja kun kävelimme perälle päin huomasimme että siellä lähes mikään laite ei ollut vielä auki. Isompi puuvuoristorata joka vaikutti tosi kivalta ei ollut sekään auki, eikä sinä päivänä avautunutkaan ollenkaan joka oli harmi. Kun laitteita aukesi menimme yhteen isompaan ketjukaruselliin jossa oli kaksi penkkiä kiinni toisissaan ja se nousi 80 metrin korkeuteen josta näki tosi hyvin koko Benidormin kaupungin. Sitten menimme yhteen tosi lyhyeen vuoristorataan joka oli silti tosi kiva. Kävimme myös vapaapudotuslaitteessa, jossa noustiin ensin korkeuteen ja sitten päästettiin vapaapudotuksella alas. Se oli aika kauhean tuntuista mutta menin siihen kuitenkin myöhemmin vielä toisen kerran. Sitten kävimme kahdessa 5D - elokuvassa, toinen oli joku jossa "lennettiin" jollain ihme laitteella ja toinen oli "Alien safari". Kävimme myös useamman kierroksen molemmissa tukkijoissa, toiseen mahtui noin neljä kerralla ja toiseen parikymmentä. Aika lopussa menimme vielä labyrintti - nimiseen juttuun joka oli ison rakennuksen sisällä. Luulimme ensin että se olisi sellainen jossa kuljetaan ihan omassa porukassa ja koitetaan päästä läpi, mutta siinä mentiikin pienessä vaunussa sen raiteta pitkin ja matkan varrella tuli kaikkia juttuja joita piti ampua laserpyssyillä jotka oli vaunussa kiinni. Isä sai eniten osumia, varmaan koska hän on entinen poliisi.

Illalla kun olimme jo hotellilla lähdimme kuvailemaan paikkoja, ja tosiaan alkoi jo hämärtää joten kamera keskittyi valottamiseen eikä siihen että kuva ei heilahda, joten jotkin kuvista saattavat olla vähän tärähtäneitä.

Aika vino kuva tuli...
 Rolls-Roycen keulakoriste
Aika hieno puu

Tässäkin kukassa on niin paljon noita "Terälehtiä"
että ei oikein erota, onko ne heilahtanut vai ei.

Mentiin kuvaan altaalle

Palmukujat
 Jotain koriste"puita"

Aulan seinä xD
 Ja jotain aulan tauluja ja vaaseja

Nää oli niin hienoja...

Kunpa mullakin ois tollanen taulu!

Tossa noi pienet ukkelit oli kolmi-ulotteisia
 Tässäkin oikeesti IHANAT
värit <333

Päivä 3

Heräsimme samoihin aikoihin kuin eilenkin, teimme aamutoimet ja lähdimme tällä kertaa vesihuvipuistoon joka oli aika paljon kauempana kuin huvipuisto.

Vesipuistossa tuntui olevan viisi kertaa enemmän porukkaa ja 50 kertaa pidemmät jonot kuin huvipuistossa ja ensimmäinen laite/liukumäki johon menimme oli sellainen, jossa pystyi laskea viisi henkeä vierekkäin ja jokaisen välissä oli pieni "seinä" ettei voinut liukua toisen eteen. Mäki oli kuitenkin niin leveä että siinä väkisinkin pienemmät pyörähtivät ympäri tai muuta vastaavaa, mutta minulle niin ei käynyt koska laskin istualteen. Tosin siinä mentiin niin lujaa ja vettä valui mäen yläpäästä että mennessäni jaloistani roiskui vettä tosi paljon naamalleni, ja se oli suolavettä kuten kaikissa muissakin paikoissa siellä joten ei ollut kovin kivaa.
Sen jälkeen menimme isommille liukumäille päin, ja laskimme vähän samantapaisesta mäestä kuin äskeinen, mutta siinä mentiin mahallaan ns. Liukurin päällä ja loppu oli tosi jyrkkä. Se oli kyllä paljon hauskempaa kuin ensimmäinen. Kävimme vielä samassa paikassa olevassa oransissa lukumäessä, jossa oli sama ongelma kuin ensimmäisessä mäessä eli vettä lensi vauhdissa naamalle.
Sitten menimme sellaiseen mäkeen, jossa aluksi kiivetään ylös mäkeä ja sitten lasketaan "donitseilla" alas pieniä mäkiä, joiden jälkeen oli aina pieni allas jossa odotettin että pääsi alemmas. Siellä oli aika ruuhkaista mutta pääsimme kuitenkin kaikki lähes samoihin aikoihin alas. Kävimme myös pari kertaa siksak - mäissä jotka olivat myös hauskoja ja sitten menimme taas sinne missä oli isoja mäkiä. Siellä oli yksi tosi korkea torni josta pääsi kahteen mäkeen, toinen oli vähän pienempi kuin toinen. Niissä mentiin aluksi "kapseliin" ja sitten päästettin alas laskemaan mäki. Isä meni siinä ja näytti kyllä aika hurjalta. Kävimme myös useamman kerran sellaisessa paikassa, jossa oli nilkkojen korkuinen vesi ja sellaisia vesiputouksia. Siellä ei ollut mitään muuta syytä oikeastaan olla, kuin että siellä oli makea vesi.

Kävimme useasti suurimmassa osassa mainituista mäistä, ja oli tosi hauska päivä.

Tässä kaikki, seuraavista kolmesta päivästä Espanjassa kuulette varmasti pian!

Suosituimmat postaukset

Bullet Journal - mikä se on?