Espanjassa #4 - kolmen tähden hotelli, Alicantte ja Lähtö

Moikka!

Nyt kerron teille tällä kertaa neljästä päivästä Espanjassa, nimittäin niistä viimeisistä. Meille tuotiin väärää illallista, iltakävely kaupungilla, VR- lasit palmupuistossa ja paluu Suomeen... Noista kaikista kuulette tässä postauksessa.

Päivä 10

Heräsimme jälleen aika aikaiseen ja teimme perus aamutoimet samalla jo vähän pakaten. Sitten menimme uimaan ja jonkin ajan päästä avaimen lunastajat saapuivat jo. Pyysimme silti vielä tunnin lisäaikaa, jotta ehtisimme pakata kokonaan ja pukeutua sun muuta. Sitten olikin jo aika luovuttaa avaimet, tuntui aika haikealta mutta vielä olisi kuitenkin lomaa jäljellä. Sitten lähdimme huristelemaan Hotel Torrejovenia kohti, mutta sitä ennen päätimmekin ajaa La Manga nimiselle maakaistaleelle. Voin linkata tähän vaikka La Mangan wikipediasivut niin voitte sieltä katsoa mikä se  oikeastaan on.   →  klikkaa tästä!

Se oli aivan kuin olisi ollut yksi pitkä tie jonka molemmin puolin oli paljon hotelleja. Liikkellä oli paljon väkeä koska paikallisillakin oli lomakausi alkanut. Suurimman osan ajasta luin kirjaa autossa kun ajoimme tätä reittiä. Yhdessä kohtaa ajoimme sillalle ja huomasimmekin että se on nostosilta, nimittäin sillan alta kulki kanava ja molemmin puolin oli keräytynyt paljon korkeita purjeveneitä jotka pääsivät vasta sillan noustessa kulkemaan. Niinpä jouduimme sitten odottelemaan aika kauan kun kaikki veneet menivät ohi.

Päästessämme takaisin Torreviejaan ja pysäköityämme vuokra-automme hotellimme lähettyville, menimme sisään ja saimme huoneemme. Purimme matkatavaramme ja menimme lähes heti sen jälkeen hotellin uima-altaalle. Se oli ihan hieno, tosin pari juttua pisti silmään; esimerkiksi se, että kun suihkut eivät menneet automaattisesti kiinni, suurin osa jätti ne sitten auki. Useat myös tupakoivat vaikka siellä ei lupaa ollut. Uima-allas oli jaettu kahteen osaan, metrin syvyiseen lastenaltaaseen ja reilun metrin - kahden metrin syvyiseen alueeseen.

Sitten menimme syömään hotellin omaan ravintolaan, jossa tilasimme alkuruoaksi spaghetti bolognesea ja pääruoaksi lihapullia. Sain kuitenkin lihapullien sijaan pihvin ja kermaperunoiden tapaisen lisäkkeen - kielitaito ei ollut kovin hyvä siis tarjoilijalla ;) Jälkiruoaksi saimme kuitenkin tilaamaamme juustokakkua, joka olikin oikein herkullista!

Sitten menimme iltatoimille ja nukkumaan.

Päivä 11

Tänään söimme aamupalaa hotellin aamupalalla, ja täytyy sanoa että mun asteikolla arvosana oli 1/5 :D Tässä mun perustelu siitä.

• Pekonia ja munaa sekä kaikki muut normaalit ruuat hotellin aamiaisella ✓
  • Lämpimänä syötävät ruuat lämpimmiä ✗
  • Kylmänä syötävät ruuat kylmiä ✗
  • Ei tarvitse itse siivota kaikkia omia tiskejä ja siivous pelaa muutenkin ✗
  • Ruuat ovat maittavia eivätkä pilaantuneita/käyneitä ✗
Siinä se oli xD ,eli vain yksi vaatimuksista täyttyy eli ensimmäinen. Tuli myös ilmi että hedelmäsalaatti oli käynyttä, ilmeisesti seissyt pöydässä yön yli, nimittäin kun otin sitä niin se maistui erikoiselta, liemi oli ihan erilaista kuin normaalisti ja kun isäni maistoi niin hän totesi että käynyttä oli. Emme onneksi kukaan ehtinyt sitä enempää syödä.

Kävimme myös rannalla, koitin uida mutta pohja oli niin ikävä että en viitsinyt sitten. Sen jälkeen kävimme kaupassa ja ostimme juotavaa sun muuta.  Sitten menimme altaalle ja huomasimme että jotkut hotellin vieraista olivat jonkin verran vajaaälyisiä :D nimittäin eräskin poika nousi altaasta, ja meni omien kamojensa luo josta löytyi joku kippo jossa oli sulaa suklaata... se sitten otti sitä sormellaan lipoi sormeaan johon kuitenkin jäi hieman vielä tätä suklaata ja... hyppäsi takaisin altaaseen! Aika kuvottavaa x9 !

Kävimme myös syömässä ja tilasimme samat alku- ja pääruuat (tällä kertaa saimme kuitenkin lihapullia kuten pyysimmekin!) mutta jälkkärinä oli omenapiirasta.

Kävimme vielä pienellä iltalenkillä. Oli pimeää mutta silti jopa jotain 30-asetta lämmintä joka tuntui mukavalta. Sitten oli kiva kömpiä petiin.

Päivä 12

Aamulla, heti aamupalan jälkeen aloimme pakata kamppeita ja lähdimme ajamaan Alicanteen, jossa viettäisimme viimeisen yömme. Matkalla kuitenkin poikkesimme palmupuistoon josta on ruunsasti kuvia tässä alla.

Suihkulähde joka valitettavasti pois päältä
Jos osaatte espanjaa tai englantia niin siitä sitten
lukemaan vaan!
Paljon palmuja
Joku kuusentapanen puu...
Niinku kattokaa noita pötkylöitä xD
Ihana kiinanruusu <3
Ööö...
Jotain kukkii
Aika paljon jotain kukkii!
 Palmun ympärillä oli tällästä :)
Ihanat kukat <3

Jukkapalmutkin kukkii

Joku iso rakennus
Patsas
Joku on antanu pikkasen ruokaa kisulle
Toinen suihkulähde joka oli onneks päällä
Pingviini
Söpöö :3
Joku outo kasvi
...<3<3<3

Leikkii flamingoo xD
Voi raukka kun on kuuma :(
Oli siellä joutsenkin :)
Joku puu jossa oli kiinanruusujen näköistä kukkaa
Espanjan lippu

Tämän jälkeen lähdimme jälleen ajamaan ja pian olimme jo Alicantessa. Hotelli oli viihtyisä, meillä oli kaksi kahden hengen huonetta joissa toisessa nukkui äiti ja isä ja toisessa minä ja veljeni. Söimme vähän iltapalaa ja kävimme pian sen jälkeen nukkumaan.

Päivä 13

Heräsin hyvin kirkkaaseen valoon joka oli katto lamppu. Me emme olleet kuulleet herätys ääntä emmekä äidin koputtelua mutta jotenkin hän oli päässyt sisälle (ovesta? xD) kello oli varttia vaille viisi eli ei ihmekkään että emme heti heränneetkään. Sain jotenkin vaatteet päälle ja sitten pitikin lähteä lentokentälle.

Kenttä näytti tutulta, olihan se sama jolle me kaksi viikkoa sitten Suomesta saavuimme. Pääsimme koneeseen huomattavasti nopeammin kuin viimeksi ja kone nousikin sitten pikapuolin ilmaan. En voinut tällä kertaa lukea kirjaa koska sen olin saanut jo päätökseen. Meille kuitenkin ilmoitettiin, että lentokoneen oma Wi-Fi oli käytettävissä, mutta ainakaan minun puhelimessani laatu ei kovin kummoinen ollut. Lento meni muuten kuitenkin hyvin, ja pian huomasimme seisovamme Suomessa. Huomasimme myös, että eräs kuuluisa urheilija perheineen oli matkustanut samassa koneessa kansamme. Nimittäin Mikko Ilonen x). Lähdimme pian ajamaan kotiin päin ja... Siinä se sitten oli!

Huh, tässä tämä Espanjan matka nyt sitten kokonaisuudessaan oli. Tätä viimeisintä postausta varsinkin oli hassu kirjoittaa nyt kun ollaan oltu Suomessa jo vajaat kolme viikkoa ja sitten pitäisi muistutella mieleensä näitä juttuja. Mutta toivottavasti joku on edes tykännyt näistä ja tykkäisi jatkossakin, moikka!

Suosituimmat postaukset

Bullet Journal - mikä se on?