Espanjassa #3 - Laiskottelupäivä, saari ja vesihuvipuisto

Moikka!

Tässä postauksessa kerron taas kolmesta seuraavasta päivästä Espanjan-matkaltani: Löysimme hedelmän uima-altaasta, snorklasimme saarella, ja näimme villejä delfiineitä?

Päivä 7

Tänä päivänä emme tehneet paljoa mitään kiinnostavaa, uimme lähes koko päivän altaassa ja kävimme kaupassa.

Mutta yhdessä kohtaa veljeni löysi altaan pohjalta yksisenttisen, ja minä huomasin parikin kertaa snorklatessani sieltä kolikoita, molemmat kymmensenttisiä. Veljeni teki myös yllättävän löydön altaan päästä olevasta pienestä neliskanttisesta "reiästä" jonka pohjalla oli poistoviemäri josta vettä menee pois, nimittäin siellä oli, kyllä vain, hedelmä! Sellainen limen näköinen vihertävä ja raikkaan tuoksuinen hedelmä sieltä altaasta löytyi xD.

Kävimme jälleen Zenia boulevardilla ostoksilla, ja kävimme useammassa vaatekaupassa, ruokakaupassa sekä elektroniikkamyymälässä nimeltä Media Markt. Ostoksistani voitte lukea pian tulevasta postauksesta (vink vink ;) ).

Päivä 8

Tänään heräsimme aikasemmin kuin yleensä, koska meidän oli ehdittävä laivaan joka veisi meidät Tabarca-nimiselle saarelle.

Matka oli mukava, joskin vene keinui aalloilla todella paljon ja matka kesti hieman pidempään kuin piti, mutta satamassa lähdimme heti etsimään hyvää rantaa.

Jalat xD
 Äidin mekon kangas
 Aallonmurtaja mereltä katsottuna
 Kaupunkia
 Aallot
 Saarta näkyvissä!

Samoin purjevene 8)
Maissa

Löysimmekin sellaisen, se oli vähän niinkuin toisella pienemmällä saarella, joten sinne piti kahlata parinkymmenen metrin matka eli ei mitään pitkääkään. Meillä oli onneksi snorkkeli mukana, ja veden alle katsoessa näkikin paljon niin pieniä kuin isompiakin kalalajeja. Suurin osa oli värikkäitä mutta jotkut olivat haaleampia. Minua vähän inhotti kun niitä oli niin paljon ja ne eivät pelännet yhtään (paitsi jos niitä koitti napata...).
Úinnin jälkeen menimme syömään ja matkalla kuvailin kaikkia kasveja joita tuli vastaan, tässä niitä:

Ihania kukkia
 Ja paljon kaikkia erilaisia ruukkukasveja!

Kaunis xD

Söpöys <33

Sitten menimme uimaan eri rannalla, ei sieltä mitään erikoista, ja seuraavaksi kävelimme vielä jollekkin  isolle ja vanhan näkoiselle rakennukselle päin mutta sinne ei päässyt sisään. Kuvailin kuitenkin sen läheisyydessä kaikenlaista.

Taas kisu <3

Tässä on todiste, että täällä on kuuma.

Sitten laivamme hakikin jo meidät, mutta matkalla tapahtuikin jotain yllättävää: moottorit sammutettiin ja meille ilmoitettiin, että ollemme saapuneet delfiinilauman kohdalle! En ole ikinä nähnyt villejä delfiinejä, ja vaikutti siltä että ne halusivat viihdyttää meitä koska ne hyppivät hienosti aluksen vierillä.

Kotona kävimme iltauinnilla ja menimme nukkumaan.

Päivä 9

Aamulla lähdimme autolla kohti Torreviejan vesihuvipuistoa, Aquopolisia. Siellä kävimme ensin Zig zag- mäessä. Tässä vesihuvipuistossa on siis lähes kaikki mäet ja laitteet samankaltaisia kuin siellä missä olimme aiemmin. Tosin siksak- mäki oli minulle ainakin suuri pettymys, se meni huomattavasti hiljempaa vauhtia kuin vastaavanlaisessa. Sitten menimme mäkeen jossa lasketaan joko yksin tai kaksin "donitsilla" sellaista kiemurtelevaa mäkeä. Menin siihen äitini kanssa, se oli aika lyhyt mutta vauhdilla ei siinä sinänsä ollut väliä vaikka se olikin melko hidas. Sen jälkeen kävimme mäessä, jossa useampi voi laskea vierekkäin. Se oli kyllä hauska eikä vauhtikaan mikään hidas ollut. Seuraavana menimme sellaiseen "mustaan aukkoon", jossa sai myös mennä kaksin tai yksin donitsilla. Menin jälleen äitini kanssa ja se oli aika hauska koska valillä tuli ihan pimeää ja valillä oli värikkäit lasiviivoja jotka näyttävät värikkäiltä valoilta kun aurinko paistoi niihin.
Sitten oli ruokatauko ja menimme katokseen syömään eväitä.
Kävimme vielä sen jälkeen mäessä jossa laskettiin jälleen donitseilla. Se oli U:n muotoinen eli siinä päästetään donitsi ylhäältä ja se menee "U:n" toiseen päähään ja hidastaa siten vauhtiaan kunnes päästetään pois. Seuraavaksi oli vähän korkeampi mäki, se oli aika hurja mutta rytyytti sillain ärsyttävästi. Viimeinen, jossa kävimme oli sellainen iso pyöreä virta jossa kuljettiin jälleen donitseilla. Se oli ihan kiva, ja toisella kierroksella kisasimme kuka pääsee ensimmäisenä perille, ja minä tulin heti veljeni jälkeen eli toiseksi. Sitten olikin jo lähdön aika.

Kotona emme ehtineet tehdä enää paljoa mitään, kävimme kaupassa ja iltauinneilla ja menimme sitten nukkumaan.

Heippa ja ensi postaukseen!

Suosituimmat postaukset

Bullet Journal - mikä se on?