Espanjassa #2 - Vuokratalo, paljon uimista ja paikkoihin tutustumista

Moikka!

Nyt saatte kuulla taas juttuja Espanjan matkastani: Kolmikerroksinen loma-asunto, tosi iso ostoskeskus ja vaaleanpunainen suolajärvi...

Päivä 4

Heräsimme hotellilla, pakkasimme kamat ja lähdimme kohti Orihuelaa, kaupunkia jossa mökkimme on. Se kaupunki on siis ihan Torreviejan vieressä niin vois melkein sanoo että ollaan siellä.

Meillä meni hetki etsiä talomme mutta kun avaimien luovuttaja sanoi tulevansa vilkuttamaan lähelle taloa löysimme oikean paikan.
Talon edessä oli heti taloyhtiön yhteinen uima-allas, josta näette myöhemmissä matkapostauksissa kuvia. Pienenpienelle etupihalle oli portti, jonka sai sisältä päin lukkoon salvalla. Kaikissa ikkunoissa ja ovissa oli kalterit, tai ovissa oli ulkopuolella kalteriovet erikseen ja ikkunoissa ihan kalterit vaan. Talo vaikutti ensinäkemältä ihan viihtyisältä, ja yläkerrassa oli minulle ja veljelleni onneksi omat sängyt. Huomasin vasta kun sanottiin, että jäljellä oli vielä yhdet portaat jotka veivät kattoterassille. Se oli aika iso ja ihan mukava vaikkakaan näin lämpimässä sellaisia ei paljoa tule käytettyä.

Talomme altaalta katsottuna.

Kun olimme saaneet kamppeita vähän purettua, kävimme ruokaostoksilla isossa ostoskeskuksessa nimeltä Zenia Boulevard ja sitten päätimme mennä uimaan altaaseen. Siinä sai olla 8.30- 22.00. Uimme jonkun aikaa ja kun kello alkoi lähetä yhdeksää niin menimme jo sisään iltatoimille. Valvoimme melko myöhään ja huomasimme samalla että altaalla oli väkeä yhä puoleenyöhön asti.

Päivä 5

Aamutoimien jälkeen menimme heti uimaan altaaseen. Noin puolen tunnin uinnin jälkeen päätimme mennä katsomaan kävellen kaupunkia jossa majoitumme, Orihuelaa. Meidän oli tarkoitus mennä merenrannalle, ja matkan varrella ostimme jätskit ja juotavaa. Rannalla oli melko paljon väkeä mutta pituudeltaan se oli lyhyempi kuin merenrannat joilla olen käynyt. Kävimme kahlaamassa ja koitin etsiä hienoja kiviä matkamuistoksi mutta en löytänyt. Päätin kuitenkin etsiä niitä vielä jos menisimme uudestaan rannalle. Pian lähdimme jo kävelemään talolle päin.

Seuraavana menimme Decathlon- nimiseen urheilukauppaan, sellaiseen suunnilleen saman kokoiseen kuin XXL (sekin on siis urheilukauppa). Ostimme snorklauslasit ja lopuista ostoksista kerron myöhemmin.
"Kotona" menimme uimaan ja koska edellisenä päivänä oli myös ollut ihmisiä kymmennen jälkeen niin mekin voisimme olla. 23.30 joku taloyhtiön asukkaista, sellainen vanhahko mies tuli kuitenkin pyytämään että lähtisimme ja me lähdimme. Sitten teimme iltatoimet ja menimme melkein heti nukkumaan.

Päivä 6

Herättyämme ja tehtyämme aamutoimet menimme taas aamupäivä-uinnille ja sitten lähdimme autolla kohti Torreviejaa. Pysäköimme auton ja lähdimme jalan kohti jotain turisti-infoa. Sitten päätimme lähteä katsomaan lähellä parkipaikkaa olevaa sukellusvenettä, mutta paikalle saapuessamme sinne ei päässytkään ja meille selvisi että aukioloajat olivat 9-14. Sen jälkeen menimme vain kiertelemään kaupunkia, ja yhdessä kohtaa kävimme ostamassa jätskit.
Mulla ei ollut siellä kameraa mukana joten tähän postaukseen ei sitten tule muita kuvia kuin pari äidin kännykällä ottamaa. Yhdessä kohtaa oli aika kuuma, auton lämpömittari näytti 42-astetta mutta veikkaisin että oikeasti parhaimmillaan oli noin 38. Tässä pari kuvaa Torreviejan aallonmurtajasta käsin otettuna:

Aallonmurtaja on aika pitkä :D

Sitten ajoimme vielä suolajärvelle ja kävimme kahlailemassa vedessä. Se siis tosiaan oli VAALEANPUNAISTA.Siellä oli ikään kuin hiekan tilalla suolaa, eli rannassa oli suolaa ja veden pohja oli suolaa. Joissain kohtaa oli hienompaa suolaa ja jossain isoja suola"kiviä". Vesi oli siis kokonaan pumpattu merestä ja sitä oli monesti kuivatettu joten sen takia suolaa oli jo kertynyt todella paljon. En tiedä mistä johtui että vesi oli muuttunut vaaleanpunaiseksi, mutta kai sillekkin jokin selitys oli. Vedessä ei saanut uida mutta näimme silti joitain ihmisiä siellä ihan uimassa. Tosin vesi ei syventynyt paljoa polvea enempää, joten se olisi ollut varmaan aika vaikeaa.

Minä suolajärven rannalla :D
 Sen jälkeen kävimme ruokakaupassa ja menimme uimaan. Sitten söimme ja teimme iltatoimet ja menimme nukkumaan.

Seuraavassa Espanjan-matkan jaksossa käymme esimerkiksi eräällä saarella, mutta nyt moikka!

1. Ihania kuvia, ja matkanne kuulostaa todella hauskalta! (: Haluaisin itsekin käydä joskus Espanjassa. 😊